Stres, koncentracja, bezsenność – po jakie suplementy sięgnąć?

31

Życie w dzisiejszym świecie przypomina walkę o przetrwanie – wciąż gdzieś się spieszymy, by osiągnąć sukces w życiu zawodowym, rodzinnym, towarzyskim, bo on daje nam gwarancję dobrobytu, bezpieczeństwa, powszechnej akceptacji czy nawet podziwu. Ten pośpiech powoduje, że żyjemy w ciągłym stresie, a w konsekwencji natłok myśli i problemów oraz permanentne zmęczenie wzmaga stres, zaburza naszą koncentrację, zakłóca nam sen. Stres to niepewność, lęk i obawy, szybsze bicie serca, blokada myślenia, spłycony i przyspieszony oddech. To nieodłączny elementem naszego życia. 

Stres – jak sobie z nim radzić?

Negatywne skutki stresu możemy złagodzić na dwa sposoby.

1. Suplementacja, której niezbędnymi składnikami są:

  • witaminy z grupy B
  • rhodiola, ekstrakt z zioła różeńca górskiego
  • melatonina- naturalny hormon łagodzący stres, zapewniający odpowiednią ilość snu
  • glicyna- aminokwas zwiększający odporność organizmu
  • ashwagandha ( witania ospała )- zioło adaptogenne
  • L-teanina- aminokwas występujący w liściach zielonej herbaty

Szeroką gamę suplementów wzmacniających odporność psychofizyczną organizmu możemy znaleźć w sklepach internetowych- np w sklepie HealthLabs. W zakładce „Zdrowie” znajdziemy tam m. in. takie preparaty, jak: solgar ashwagandha witania ospała 60 tabletek, witaminę B-kompleks 50 kapsułek i inne. Sklep HealthLabs oferuje produkty pozbawione konserwantów, wypełniaczy i barwników. Ponadto preparaty w formie kapsułek mają miękką, żelową postać, dzięki czemu są łatwe w połykaniu. W aptece, czy sklepie zielarskim nie zawsze otrzymamy pożądany preparat „od ręki”, a poza tym często zakup danego produktu sugeruje nam aptekarz co nie zawsze jest adekwatne do naszego wyboru. Zamawiając szukane preparaty poprzez Internet mamy możliwość dokładnego przeanalizowania ich składu, atrakcyjności ceny, a przy tym niejednokrotnie zyskujemy wiele rabatów co zmniejsza uczucie stresu związane z płaceniem zbyt wysokiej ceny.

2. Proste techniki pokonywania stresu

  • głębokie 5-cio sekundowe wdechy i wydechy
  • rozluźnienie mięśni -techniki relaksacyjne 
  • wizualizacja – wyobrażenie sobie własnego sukcesu

Koncentracja i sen – jak je poprawić?

Poza zmniejszeniem wpływu stresu w poprawie koncentracji pomogą nam: 

  • aktywność fizyczna- częste spacery i ćwiczenia na świeżym powietrzu. Nie muszą to być sporty wyczynowe. Ważne jest, by naszemu mózgowi dostarczyć odpowiedniego natlenienia, dzięki czemu rozjaśni się nasze myślenie;
  • właściwa dieta, bogata w witaminy i składniki odżywcze- to drugi, ważny element wpływający na poprawę koncentracji. Możemy ją wzbogacić odpowiednimi suplementami dostępnymi m.in. na stronie sklepu HealthLabs. Należą do nich np takie produkty, jak: Haelt Labs BoostMe Now- preparat zawierający suche ekstrakty z liści herbaty zielonej, Haelt Labs Memory Me, w którym znajduje się ekstrakt z bakopy drobnolistnej wąkrotki azjatyckiej   czy też preparat z grzybów Lion’s Mage i Chaga, które wpływają pozytywnie na pracę mózgu;
  • zdrowy, co najmniej 7-mio godzinny sen. Aby nasz sen dawał nam należyty wypoczynek musimy też pamiętać, że tuż przed położeniem się nie należy pić alkoholu, nie najadać się zbytnio. Poza tym w ciągu dnia należy wypijać umiarkowane dawki kofeiny- do 200 gram, czyli trzy filiżanki kawy. Chcąc zapewnić sobie zdrowy sen, dobrze wywietrzmy naszą sypialnię przed położeniem się, zgaśmy światło, wyłączmy telewizor, radio i inne elektroniczne sprzęty. Jeżeli to nie pomaga możemy  wspomóc się preparatami ziołowymi poprawiającymi jakość snu, zawierającymi wyciągi z melisy, waleriany, rumianku. Takim preparatem jest np.Olimp Forsen Forte z walerianą, dostępny na stronie wcześniej wspomnianego sklepu HealthLabs;  
  • nasza kondycja psychiczna- aby zapewnić sobie dobry nastrój, znajdźmy w ciągu dnia czas dla samych siebie- na coś, co lubimy robić. Mogą to być np spotkania z przyjaciółmi, kino, rozwijanie swoich hobby itp.
  • nasz dom- ważne, by nasze miejsce było zarazem naszym azylem. Swoje mieszkanie powinniśmy urządzić w kolorach, jakie lubimy, przyozdobić je ulubionymi roślinami, a nade wszystko powinien w nim panować ład, porządek. Brak porządku, ładu wprowadza dezorganizację, rozkojarzenie, zaburza harmonię.

W celu zadbania o złagodzenie stresu w naszym życiu, poprawienia swojej koncentracji i dbania o dobry, zdrowy sen musimy troszczyć się więc o swoją kondycję fizyczną i psychiczną, zbilansować dietę tak, by była bogata w minerały, witaminy, białka. Unikajmy przy tym nadmiernej ilości cukru, kofeiny, soli, alkoholu. W razie konieczności wzbogacajmy swoją dietę wskazanymi suplementami. Na koniec zadbajmy o swoje samopoczucie, psychikę tak, abyśmy czuli się szczęśliwi i zadowoleni z życia. Znajdźmy więc czas dla samych siebie, na sprawianie sobie drobnych przyjemności. Zatrzymajmy się na chwilę, by zakosztować radości życia, cieszyć się jego urokami, których przecież nie brakuje.

5/5 - (1)