Sposoby na efektywne zarządzanie sklepem internetowym

20

Zakładanie własnego internetowego biznesu to z reguły najprostszy element do wykonania, choć w kontekście psychicznym z pewnością najodważniejszy. Aby nasz biznes był udany trzeba go jak w najefektywniejszy sposób zoptymalizować. A na to będzie miało wpływ z pewnością wielkością sklepu, gdyż im większy tym trudniej jest nim zarządzać. Nie trzeba się jednak obawiać, tym co może wydawać się dla każdego biznesowego weterana, czyli potrzeba zatrudnienia szeregu ludzi do zarządzanie sklepem, gdyż istnieje wiele systemów i aplikacji, które w tym pomagają. Zatem jak zarządzać sklepem internetowym?

Optymalizacja wysyłek w sklepie internetowym

Podczas gdy tworzymy nasz sklep internetowy już z tyłu głowy powinniśmy mieć myśli o tym jaki model logistyczny wybierzemy. Jest to ogromnie ważna decyzja gdyż będzie miała ona wpływ na wydajność naszego sklepu. Oczywiście decyzja będzie zależna od możliwości przestrzennych, technologicznych a w najwyższym stopniu z finansowych. Pierwszym z modeli może być inwestycja w osobisty magazyn. Sklep sprzedaje po prostu produkty, które fizycznie posiada na stanie. Plusem takiego rozwiązania, jest szybkość wykonywania wysyłek. Drugim modelem może być preorder. Na stronie posiadamy cały szereg produktów, które zamierzamy sprzedawać i czekamy na moment złożenia zamówienia przez klienta. Towar zostaje zamówiony gdy klient już zakupił daną rzecz. Korzyścią dla nas jest oczywiście brak kosztów związanych z przechowywaniem. Trzeci model to dropshipping, który może być stosowany na przykład w sklepie amazon. Wystawiamy na platformie nasze produkty, które zostają przekazane do ich magazynu z wpłatą pomniejszoną o marżę. A magazyn wysyła towar do klienta za nas.

Optymalizacja opakowań e-commerce

Optymalizacja opakowań jakich stosujemy w naszym sklepie e-commerce ma tak samo ogromne znaczenie jak nasz model logistyczny. Proces pakowania musi być jak najbardziej usprawniony, tak aby towary dostępne w sklepie można byłoby z łatwością dopasować do opakowania. Idealnym rozwiązaniem mogą być pudełka, które posiadają automatyczny dno, które można za jednym pociągnięciem dostosować do wielkości produkty, jak i regulowaną wysokość. Warto jednak również zaznaczyć temat ochrony środowiska, która jest bardzo popularna we współczesnym świecie. Nawet sklep taki jak amazon zastosował metodę, iż sprzedawcy, którzy stosują opakowania, wykonane w jak największym stopniu z materiałów pochodzących z recyklingu, jak również łatwe do otwarcia oraz zoptymalizowane pod kątem wpływu na środowisko naturalne będą najbardziej promowane. Dobrym rozwiązaniem jest również personalizacja opakowań, które będą wizualnie promować sklep internetowy.  

Stały kontakt z klientem sklepu internetowego

Stały kontakt z klientem to podstawa udanego biznesu. Musimy utrzymywać z nim stały kontakt. Dobry rozwiązaniem jest oczywiście wysyłanie swoich promocji czy nowej oferty na skrzynkę pocztową klienta, tak aby był na bieżąco z tym co sklep ma do zaoferowania. Sklepy na najwyższym poziomie takie jak na przykład amazon również informują o każdym etapie zamówienia, czyli otrzymanie, realizację i wysyłkę. Klient wtedy odczuwa zaufanie do danego sklepu, gdyż ludzie lubią wiedzieć co dzieję się w danym momencie z ich przesyłką. Opóźnienia czy problemy również warto wysłać do klienta. W końcu mało co irytuje klientów sklepu tak bardzo jak niewiedza i puste oczekiwanie na przesyłkę.

5/5 - (1)